Miten hankin ajokortin? Mitä pitäs tehdä?
Helppoa.
Ihan ensimmäisenä, laita meille sähköpostia ja ilmoittaudu autokouluun.
Vastaan sähköpostiisi ja toivotan Sinut tervetulleeksi autokouluun. Sovimme whatsapp- tai mesepuhelun, jossa käymme opetussopimuksen läpi. Puhelun jälkeen lähetän sinulle opetussopimuksen sähköpostiisi. Luet sen läpi ja vastaat sähköpostiini ok ja sukunimesi ja etunimesi ja syntymäaikasi ( jos soppari on mielestäsi ok). Lisäksi laitan laskun.
Tämän jälkeen täydennän tietosi oppilasjärjestelmään, niinettä saat tunnukset/ohjeet, millä pääset osallistumaan teoriatunneille.
Lisäksi saat ohjeet, miten toimit seuraavaksi. Miten haet ajokorttiluvan.
Miten ilmoittaudut teoriakokeeseen.
Miten opiskelet ja harjoittelet teoriakoetta varten.
Kun teoriatunnit on suoritettu, laitat viestiä, niin kirjoitan todistuksesi. Tarvitset ne, jotta pääset teoriakokeeseen.
Kun teoriakoe on tehty, laitat viestiä ja sovimme ajotuntiaikataulun.
Ihan ensimmäisenä, laita meille sähköpostia ja ilmoittaudu autokouluun.
Vastaan sähköpostiisi ja toivotan Sinut tervetulleeksi autokouluun. Sovimme whatsapp- tai mesepuhelun, jossa käymme opetussopimuksen läpi. Puhelun jälkeen lähetän sinulle opetussopimuksen sähköpostiisi. Luet sen läpi ja vastaat sähköpostiini ok ja sukunimesi ja etunimesi ja syntymäaikasi ( jos soppari on mielestäsi ok). Lisäksi laitan laskun.
Tämän jälkeen täydennän tietosi oppilasjärjestelmään, niinettä saat tunnukset/ohjeet, millä pääset osallistumaan teoriatunneille.
Lisäksi saat ohjeet, miten toimit seuraavaksi. Miten haet ajokorttiluvan.
Miten ilmoittaudut teoriakokeeseen.
Miten opiskelet ja harjoittelet teoriakoetta varten.
Kun teoriatunnit on suoritettu, laitat viestiä, niin kirjoitan todistuksesi. Tarvitset ne, jotta pääset teoriakokeeseen.
Kun teoriakoe on tehty, laitat viestiä ja sovimme ajotuntiaikataulun.
Sitten aloitamme ajotunnit.
Ajokokeeseen saa mennä, kun minimiopetus on saatu.
Meillä on yksi ajotunneista sisällöltään, harjoitusajokoe. Tarkoitus on katsoa, osaatko ajaa itsenäisesti ja turvallisesti, niinettä sellaisella ajolla oikeakin ajokoe olisi mennyt hyväksytysti läpi.
Ajokokeeseen saa mennä, kun minimiopetus on saatu.
Meillä on yksi ajotunneista sisällöltään, harjoitusajokoe. Tarkoitus on katsoa, osaatko ajaa itsenäisesti ja turvallisesti, niinettä sellaisella ajolla oikeakin ajokoe olisi mennyt hyväksytysti läpi.
En kuitenkaan suosittele ajokokeeseen menoa, jos ajamisen taso ei ole itsenäistä ja turvallista, jotta oikeakin ajokoe voisi mennä hyväksytysti läpi. Tällöin pitää harjoitella lisää.
Virheitä voi sattua kaikille. Mutta helpommin niitä sattuu kokemattomille. Myös jännittävät paikat ja tilanteet stimuloivat herkemmin virheisiin, kuin jos osaamista on paremmin.
Kyllä se siitä.
Kun treenaa tarpeeksi, niin kyllä se sitten joskus alkaa sujumaan.
Kyllä se siitä.
Kun treenaa tarpeeksi, niin kyllä se sitten joskus alkaa sujumaan.
Ajokokeeseen
Kokeen tarkoitus on kartoittaa, että pärjäät autoillessa liikenteessä,
itsenäisesti ja turvallisesti.
Ajosi tulee olla:
#1, turvallista ( tämä on edellytys ajokokeen läpäisemiselle)
#2, sosiaalista
#3, ekologista
#4, oman tilan hallinta/ pyrit analysoimaan ja kehittämään ajoasi aina paremmaksi. Et hermostu omista, etkä toisten virheistä. Ajotaidon kehittäminen on elinikäinen projekti.
Maksa ajokoemaksu 99€, Ajovarmalle etukäteen. Näin vältät asiointia ja jonottamista toimistossa. (Maksulinkki on sähköpostissasi).
Ota mukaan:
E100- ja eas- todistuksesi ( samat todistukset, mitkä sinulla oli teoriakokeessa mukana) ja kuvallinen henkilöllisyystodistus. Jos todistuksesi ovat sähköisinä, niin tulosta e100-todistus mukaan. EAS- ja RTK- todistukset saavat olla sähköisinä, kunhan näytät ne esim. kännykältäsi tutkinnonvastaanottajalle.
Pääsääntöisesti ajokokeemme on Ajovarman Kaivokselan toimipisteessä, Vetokujalla.
Huomioithan, että koetilanne on aina jännitystä lisäävä tekijä. Jännitykseen auttaa, kun osaat tarvittavat tiedot ja taidot vahvemmin ja paremmin. Ns. ylioppiminen on parempi, kuin hiuksenhienosti rimaa hipoen, epävarmasti, osaaminen. Tämän lisäksi, nöyränä on tunnustettava, että kaikille meille voi sattua vahinkoja. Tosin, tässäkin pätee se, että kokemattomille, niitä vahinkoja sattuu helpommin ja enemmän, kuin kokeneille.
itsenäisesti ja turvallisesti.
Ajosi tulee olla:
#1, turvallista ( tämä on edellytys ajokokeen läpäisemiselle)
#2, sosiaalista
#3, ekologista
#4, oman tilan hallinta/ pyrit analysoimaan ja kehittämään ajoasi aina paremmaksi. Et hermostu omista, etkä toisten virheistä. Ajotaidon kehittäminen on elinikäinen projekti.
Maksa ajokoemaksu 99€, Ajovarmalle etukäteen. Näin vältät asiointia ja jonottamista toimistossa. (Maksulinkki on sähköpostissasi).
Ota mukaan:
E100- ja eas- todistuksesi ( samat todistukset, mitkä sinulla oli teoriakokeessa mukana) ja kuvallinen henkilöllisyystodistus. Jos todistuksesi ovat sähköisinä, niin tulosta e100-todistus mukaan. EAS- ja RTK- todistukset saavat olla sähköisinä, kunhan näytät ne esim. kännykältäsi tutkinnonvastaanottajalle.
Pääsääntöisesti ajokokeemme on Ajovarman Kaivokselan toimipisteessä, Vetokujalla.
Huomioithan, että koetilanne on aina jännitystä lisäävä tekijä. Jännitykseen auttaa, kun osaat tarvittavat tiedot ja taidot vahvemmin ja paremmin. Ns. ylioppiminen on parempi, kuin hiuksenhienosti rimaa hipoen, epävarmasti, osaaminen. Tämän lisäksi, nöyränä on tunnustettava, että kaikille meille voi sattua vahinkoja. Tosin, tässäkin pätee se, että kokemattomille, niitä vahinkoja sattuu helpommin ja enemmän, kuin kokeneille.
B- kurssin minimiopetus
Teoriatunnit on à45 minuuttia
Ajotunnit on à50 minuuttia
Ensimmäisen Ajokortin Suorittajan (EAS) teoriatunnit
:#1, liikennejärjestelmä ja kuljettajan vastuu liikenteessä
#2, liikennesäännöt
#3, erilaiset tienkäyttäjär ja niiden säännöt
#4, asenteet ja suhtautuminen liikenteen haasteisiin
Riskien Tunnistamis Koulutus (RTK)
Teoriat:
#1, kuljettajan vastuu liikenteessä
#2, asenteet ja suhtautuminen liikenteen haasteisiin
#3, omaan toimintaan liittyvä osaaminen ja oman toiminnan hallinta
#4, automatisaatio ja kuljettajan rooli
RTK-Ajotunnit
#1, taajama-ajo
#2, maantieajo
#3, pimeän aikaan ajo ( Katiedu Drivers luonnonolosuhteissa aina, kun mahdollista)
#4, liukkaalla kelillä ajo (Katiedu Drivers yleensä Riihimäen liukasradalla)
Ajotunnit:
Vähintään 10 ajotuntia RTK- ajojen lisäksi
Ajotunnit on à50 minuuttia
Ensimmäisen Ajokortin Suorittajan (EAS) teoriatunnit
:#1, liikennejärjestelmä ja kuljettajan vastuu liikenteessä
#2, liikennesäännöt
#3, erilaiset tienkäyttäjär ja niiden säännöt
#4, asenteet ja suhtautuminen liikenteen haasteisiin
Riskien Tunnistamis Koulutus (RTK)
Teoriat:
#1, kuljettajan vastuu liikenteessä
#2, asenteet ja suhtautuminen liikenteen haasteisiin
#3, omaan toimintaan liittyvä osaaminen ja oman toiminnan hallinta
#4, automatisaatio ja kuljettajan rooli
RTK-Ajotunnit
#1, taajama-ajo
#2, maantieajo
#3, pimeän aikaan ajo ( Katiedu Drivers luonnonolosuhteissa aina, kun mahdollista)
#4, liukkaalla kelillä ajo (Katiedu Drivers yleensä Riihimäen liukasradalla)
Ajotunnit:
Vähintään 10 ajotuntia RTK- ajojen lisäksi